Sunday 10 April 2011

Sekitar Misi Kasih Palestin 2011

     Alhamdulillah, hampir sebulan masa berlalu meninggalkan tarikh bersejarah iaitu 18 Mac 2011. Tarikh ini merupakan tarikh berlangsungnya Misi Kasih Palestin yang merupakan aktiviti sulung IKRAMWM.
   
Segalanya berjalan lancar, kami berasa sangat terharu dengan sambutan yang diberikan oleh warga West Midlands dari segenap lapisan masyarakat tidak kiralah mereka pra-siswazah, pasca siswazah mahupun adik-adik kecil. Selain warga WM, terdapat juga mereka yang datang dari Cardiff, London, Guilford dan beberapa lagi lokaliti lain diserata UK datang untuk mengimarahkan lagi majlis ini.
Bacaan doa oleh saudara Naufal Jailani

   Majlis telah dimulakan dengan bacaan doa oleh Saudara Naufal Jailani, kemudian ucapan alu-aluan yang disampaikan oleh Mas'ul Ikram WM sesi 10/11 iaitu saudara Wan Anuar Fahmi Wan Mohamad.


Ucapan alu-aluan oleh Mas'ul Ikram WM 


   Forum yang bertajuk Palestin dan kita menjadi medium penyampaian informasi kepada para hadirin yang hadir. Pelbagai maklumat, fakta dan sejarah yang ditimba, rasanya memang tidak sia-sia bertandang ke majlis ini. Bagi menjayakan forum Palestin dan kita, seramai tiga orang ahli panel yang telah diundang. Ahli panel tersebut ialah  Ustaz Shamsul Maarif Hj Ismail merupakan YDP IKRAM Selangor, Ustaz Mohd Asri bin Abdullah  merupakan Pegawai Hal Ehwal Islam di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia- JAKIM sejak 1999 dan juga  Puan Dina Imam Supaat  merupakan Pensyarah Fakulti Syariah dan Undang-Undang, Universiti Sains Islam Malaysia-USIM. 

Ahli panel.
Dari kiri: Puan Dina, Ustaz Asri dan Ustaz Shamsul.




Menjawab pelbagai persoalan mengenai isu mengenai Palestin bumi anbia.


Palestin dan kita, menyingkap pelbagai persoalan tentang sejarah Palestin, isu ini dimata dunia dan juga apa peranan kita dalam usaha memerangi krisis kemanusiaan ini. Forum yang berlangsung hampir satu jam setengah ini diserikan dengan persembahan anak-anak pasca siswazah di sekitar WM sendiri, aksi mereka yang comel dan juga suara mereka yang bersemangat membuatkan mereka yang hadir terpukau. 


Persembahan nyanyian.
Membuatkan mata yang mengantuk menjadi celik. Hebat.



Sebelum memulakan persembahan, wah bersemangat sungguh adik-adik Tunas Taqwa ni.


Turut menyanyi bersama adik-adik comel ini.
Lagu yang penuh dengan mesej perjuangan Palestin.

    
       Face painting, jaulan amal dan juga Carboot sale  yang diadakan merupakan antara salah satu medium untuk mereka yang hadir menginfakkan wang. Acara face- painting telah dikendalikan oleh Puan Ainol dan juga beberapa orang pembantu yang lain.  Lihatlah hasil face painting yang dihasilkan.


Wah, siapa mereka ni?



Riang sungguh dengan ikan dolphin.:)


    Diakhir majlis, salah seorang wakil Beirut telah diundang untuk menceritakan pengalaman berharga beliau. Oh, ya, pelancaran blog IKRAMWM juga turut menutup tirai majlis ini. Diharap MKP banyak memberi manfaat kepada mereka yang hadir dan menjadi pembakar semangat kita semua dalam terus istiqamah mempertahankan tanah suci umat Islam yang merupakan bumi anbia, bumi Isra'.


   Jutaan terima kasih dari kami, IKRAM WM pada semua yang menjayakan majlis ini secara langsung dan tidak langsung. Semoga majlis seumpama ini dapat diadakan lagi dengan jayanya. 

1 comment:

bro said...

tahniah.