Thursday 24 March 2011

Doa Malaikat

Bismillah ar Rahman ar Raheem.

Allah berfirman:

(Malaikat-malaikat) yang memikul 'Arsy dan (malaikat) yg berada di sekelilingnya bertasbih dengan memuji Tuhannya dan mereka beriman kepada-Nya serta memohonkan ampunan untuk orang-orang yang beriman (seraya berkata), "Ya Tuhan kami, rahmat dan ilmu yang ada pada-Mu meliputi segala sesuatu, maka berilah ampunan kepada orang-orang yang bertaubat dan mengikuti jalan (agama)-Mu dan peliharalah mereka dari azab api neraka. Ya Tuhan kami, masukkanlah mereka ke dalam syurga 'Adn yang telah Engkau janjikan kepada mereka, dan orang yang saleh di antara nenek moyang mereka, isteri-isteri, dan keturunan mereka. Sungguh, Engkaulah yang Maha Perkasa, Maha Bijaksana, dan peliharalah mereka dari (bencana) kejahatan. Dan orang-orang yang Engkau pelihara dari (bencana) kejahatan pada hari itu, maka sungguh, Engkau telah menganugerahkan rahmat kepadanya dan demikian itulah kemenangan yang agung."
[Al-Mu'min (40): 7-9]


SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Malaikat mendoakan untuk orang2 yang beriman agar diberi ampunan dan diterima taubat dan dipelihara Allah, dan dimasukkan ke dalam syurga, dan diberi rahmat dan kemenangan yang besar!!

Malaikat yang dekat dengan Allah tu, mendoakan kesejahteraan untuk manusia dengan syarat mereka beriman! [baca: excited]

Mahukah kita menjadi antara golongan yang didoakan oleh Malaikat??

InsyaAllah ingin kongsi lagi satu firman Allah dari Quranul Kareem:

Dan barangsiapa mengerjakan kebajikan, baik lelaki mahupun perempuan sedangkan dia dalam keadaan beriman, maka mereka akan masuk syurga, mereka diberi rezeki di dalamnya tidak terhingga.
[Al-Mu'min (40): 40]


Moga kita semua terus berada dalam nikmat Islam dan Iman sehingga kita menemui ajal kita biidznillah..

No comments: